WORDS


I work on the contemporary western male identity.
Today, it is a blurry and moving area. 
The reason mainly results from the current changes in terms of relationships between men and women, and the raise of the genders questions.
Thus, its artistic representation is in need for being explored.
It is about examining how it stays in line with the models of the past while escaping them. Evaluating its historical part of violence and its new fragile one, which both stir and transform it.
To this end, I often recycle manhood archetypes (Soldiers, Fighters, Heroes... ) and put them in resonance with the emotions spread by today's medias, adverts and online social networks.
Regarding my style and techniques, they reflect many of my life's cultural backgrounds*.
My western culture, through its history, led me first to the human body figuration. Then my judaism has shown up in my work through the recurring integration of assembled ripped fabric pieces. Last, I think my mediterranean origins helped me with the evocation of sensuality. 
To conclude, I am increasingly interested in meditation and environmental questions, which also lead me to include symbols and nature patterns.

*I was born in France in a Judeo-oriental family. I was raised there, as well as I have been living in Italy, in Israel and in the USA. 


ALK



Je suis un artiste autodidacte qui vit et travaille à Paris, en France. J'ai également suivi une formation de création théâtrale durant trois ans.

Je travaille principalement sur l'identité masculine contemporaine en occident. 
Aujourd'hui, elle apparaît floue et mouvante en raison de l'évolution récente des rapports hommes / femmes dans la société, et de l'apparition des questions de genre. 
Il faut donc repenser sa représentation artistique. Comprendre comment elle s'inscrit dans la continuité des modèles du passé, tout en leur échappant; définir sa part de violence historique, et celle, nouvelle, de sa fragilité. 
A cette fin, je revisite des archétypes masculins (soldats, combattants, héros...) à la lumière des tendances actuelles véhiculées par les médias, la publicité et les réseaux sociaux. 
Ma peinture est performative: je peins sur des supports que je fabrique moi-même en déchirant puis en assemblant des tissus de vêtements. 
Le vêtement matérialise l'identité d'un individu, y compris dans son usure.
Dans mon travail, je propose donc un lien entre le personnage et le vêtement-support sur lequel il est peint.
Par ailleurs, pour moi, déchirer et recoudre essentialise l'acte  même de créer.

Popular Posts